Veelgestelde vragen

Blijft jouw vraag onbeantwoord? Neem gerust contact op met ons via biobox@dewassendemaan.be of (voor dringende zaken) via 09/386.82.14. We staan paraat om jouw vraag te beantwoorden op weekdagen tussen 9:00 en 17:00.

ALGEMENE VOORWAARDEN

Voor vragen i.v.m. jouw biobox kan je terugvallen op onze Algemene Voorwaarden Biobox.

BioBOX

Prijzen en betaling

Wat is de prijs van een vast abonnement?

Een abonnement betaal je volgens een maandelijkse vooruitbetaling. Het totaalbedrag van de maandelijkse vooruitbetaling bedraagt het aantal geplande leveringen volgens je abonnement van de komende maand x de stukprijs van je biobox(en).

Bv: Je hebt een abonnement op een wekelijkse kleine groentebox aan €12.10 per stuk, met afhaling op donderdag. De komende maand telt 5 donderdagen. De berekening gaat als volgt: 5 x €12.10 = €60.50.

 

Bioboxprijs per stuk
mini groentebox €  8,50
kleine groentebox € 12,10
grote groentebox € 19,80
gemengde biobox € 16,80
fruitbox € 12,10
aardappelen €  5,00
volkoren brood€  3,20
afwisselend speciaal brood €  3,90

Hoe verlopen de betalingen?

De betaling van je abonnement gebeurt steeds via domiciliëring. Hiervoor verleen je een mandaat aan De Wassende Maan cv. Je ontvangt van ons een mail met een uitnodiging om eenvoudig online je mandaat voor domiciliëring te ondertekenen. Hiervoor werken we samen met onze betrouwbare partner Twikey.

TIP: voeg biobox@dewassendemaan.be en info@dewassendemaan.be meteen toe in jouw e-mailcontacten. Zo komen belangrijke mails over jouw biobox zeker niet in je spamfolder terecht.

In de eerste week van elke maand wordt de vooruitbetaling van je abonnement van de komende maand aangeboden aan jouw bank. De inning vindt steeds aan het begin van de maand plaats. Over het totaalbedrag van de inning wordt je telkens vooraf geïnformeerd via een automatisch mailtje van onze betaalpartner Twikey (afzender: no-reply@twikey.com).

Het totaalbedrag wordt bepaald door:
- de voorafbetaling van het aantal abonnementsweken in de komende maand
- de eventuele betaling via domiciliëring van je webshopbestellingen van vorige maand
- eventuele terugstortingen worden via deze weg in mindering gebracht

Dit bedrag is dus geen vast maandelijks bedrag. Bv. als wekelijkse abonnee heb je soms 4 leveringen en soms 5 leveringen in een maand, je hebt niet steeds hetzelfde op de webshop besteld, etc.

Kan ik de details van mijn afrekening ergens bekijken?

Dat kan zeker! Log in in jouw account met e-mailadres en jouw persoonlijk wachtwoord. Als je je wachtwoord niet kent, kan je een wachtwoord instellen via de knop “Wachtwoord vergeten?". Als je bent ingelogd, klik dan op “Domiciliëring’ en vervolgens op de knoppen “..." en/of “v” bij de maand die je wenst te raadplegen. Je kan de regels van elke maand verder uitklappen.

Kan ik mijn abonnement betalen met maaltijdcheques?

Sorry, dat kan momenteel nog niet.

levering en afhalen

Wordt mijn biobox het hele jaar door geleverd?

De Wassende Maan levert het hele jaar door bioboxen, behalve tijdens de kerstvakantie. Tijdens deze winterstop worden geen bioboxen geleverd en is de webshop gesloten. Jouw 'gemiste' bioboxen wordt gecompenseerd met webshoptegoed dat begin december wordt opgeladen in je account.

Is er een afhaalpunt in mijn buurt?

Met meer dan 50 afhaalpunten in de grote regio van Gent en Deinze is er vast wel eentje bij jou in de buurt. Hier vind je alle afhaalpunten op een rijtje.

Zijn de afhaalpunten het hele jaar door open?

Niet alle afhaalpunten zijn het hele jaar open. Ook jouw depothouder gaat graag eens een weekje met vakantie! Tijdens die vakantieperiode kan je jouw biobox ophalen in een vervangend afhaalpunt of op een vervangend afhaalmoment.

  • De vakantieregeling van je vaste afhaalpunt kan je terugvinden in je account. Dit doe je door je hier in te loggen. Ga daarna naar “Leveringen” en klik op “Toekomstige leveringen”. Als een afhaalpunt of afhaalmoment gewijzigd is, zal je dat steeds hier kunnen terugvinden. Wijzigingen worden met een uitroepteken kenbaar gemaakt.

 

  • Een overzicht van de vakantieregeling van alle afhaalpunten kan je hier raadplegen. Dit kan handig zijn om te checken, bv. voor je je biobox verschuift naar een ander afhaalpunt. Zo kan je rekening houden met eventuele vakantieperiodes in het afhaalpunt van jouw keuze.

 

Let op: pas zodra een depothouder ons zijn of haar vakantieperiode doorgeeft wordt dit zichtbaar in het overzicht en in je account. Check dus regelmatig, zeker wanneer er (school)vakantieperiodes op til zijn.

Ik kan niet op tijd in mijn afhaalpunt geraken om mijn biobox af te halen, maar het is te laat om mijn levering te wijzigen. Wat nu?

Probeer in eerste instantie iemand anders in te schakelen om je biobox af te halen tijdens het afhaalmoment. Lukt dat niet? Neem dan vóór het einde van het afhaalmoment telefonisch contact op met je depothouder om te vragen of je uitzonderlijk op een ander moment kan afspreken. De contactgegevens vind je hier en op de afhaallijst die in het afhaalpunt ligt. Houd er rekening mee dat de depothouder niet verplicht is om abonnees te bedienen buiten het afhaalmoment en dat laattijdige afhaling niet altijd zomaar mogelijk is.

Mijn naam staat niet vermeld op de afhaallijst. Wat nu?

Neem dan geen biobox mee. Neem zo snel mogelijk contact met onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be of 09 386 98 79, zodat we kunnen uitzoeken hoe dit komt, en een gepaste oplossing kunnen voorstellen.

Mijn naam en biobox staan vermeld op de afhaallijst, maar mijn box is niet meer aanwezig in het afhaalpunt. Wat nu?

Neem dan geen andere biobox mee. Meld dit aan je depothouder en neem zo snel mogelijk contact met onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be of 09 386 98 79, zodat we dit verder kunnen uitzoeken en een gepaste oplossing kunnen voorstellen.

Opgelet! Als je je biobox laattijdig afhaalt, zonder dat je hiervoor een afspraak hebt gemaakt met de depothouder, kunnen we de aanwezigheid van jouw box niet garanderen; hiervoor wordt dan ook geen compensatie aangeboden. Na het afhaalmoment worden de overgebleven bioboxen, waarvoor geen andere afspraak werd gemaakt, verwijderd en krijgen ze een nieuwe bestemming om voedselverspilling tegen te gaan. #nofoodwaste!

Ik ga op vakantie of ben afwezig. Wat kan ik doen met mijn biobox? 

Een biobox die niet wordt opgehaald is zonde, dat staat vast! Er zijn verschillende mogelijkheden voor je biobox tijdens je afwezigheid. Meer info vind je hier.

Kan ik zelf een afhaalpunt opstarten?

Heb je interesse om zelf een afhaalpunt te openen? Fijn! Geef ons een seintje met jouw adres en contactgegevens op biobox@dewassendemaan.be, dan contacteren wij jou met meer informatie.

LEVERINGEN WIJZIGEN?

Hoe log ik in op mijn persoonlijke account?

Dit doe je door je hier in te loggen. Inloggen doe je met het e-mailadres waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Ken je wachtwoord niet of heb je het nog niet ingesteld? Klik dan op “Wachtwoord vergeten?” en volg de instructies.  

Kan ik mijn afgelopen leveringen/bestellingen bekijken?

Dat kan! Dit doe je door je hier in te loggen. Ga daarna naar “Leveringen” en klik op “Historiek”. Je krijgt een overzicht van alle afgelopen leveringen.

Hoe kan ik de levering van mijn biobox éénmalig of enkele keren naar een ander afhaalpunt verschuiven?

Wil je je box éénmalig of enkele keren in een ander afhaalpunt ophalen?

Tot 10 kalenderdagen vòòr de geplande levering kan je dit zelf aanpassen via je persoonlijke account door hier in te loggen. 

Heb je meerdere boxen in je abonnement? Dan dien je voor iedere box afzonderlijk onderstaande stappen te zetten.
Bij vragen of moeilijkheden neem contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79

  • Klik op de tegel “Leveringen”. 
  • Ga naar de biobox waar je de wijziging op wil doorvoeren. 
  • Klik op . Er verschijnt een pop-up.
  • Wijzig hier je afhaalpunt
  • Je dient ook de gewenste leverdatum aan te duiden. Klik op het rooster. Er verschijnt een kalender met enkele voorgestelde momenten voor dit afhaalpunt (omlijnd). Hou dus rekening met de afgesproken levermomenten.  Verschijnt er geen kalender, typ dan de gewenste datum volgens de aangegeven notatiemethode "dd-mm-jjjj". Let hierbij op dat je een datum selecteert waarop een afhaalmoment van toepassing is. Kies je een andere leverdag, wordt jouw box automatisch verplaatst naar de correcte afhaaldag van het gekozen afhaalpunt, zowel bij verschuiven naar een andere week, als verschuiven naar ander afhaalpunt.
  • Klik op Bevestigen. 
  • Controleer of je biobox naar het juiste afhaalpunt werd verschoven.

 

Wil je je biobox steevast in een ander afhaalpunt ophalen?

Dit kan je nog niet via je account regelen. Neem minstens 10 kalenderdagen op voorhand contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79, dan passen wij dat aan voor jou!

Hoe kan ik mijn biobox éénmalig of enkele keren verschuiven naar een andere week?

Tot 10 kalenderdagen vòòr de geplande levering kan je dit zelf doen via je persoonlijke account door hier in te loggen. 

Heb je meerdere boxen in je abonnement? Dan dien je voor iedere box afzonderlijk onderstaande stappen te zetten.
Bij vragen of moeilijkheden, neem contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79.

  • Klik op de tegel “Leveringen”. 
  • Ga naar de biobox waarvoor je de wijziging wil doorvoeren.
  • Klik op. Er verschijnt een pop-up.
  • Kies hier jouw afhaalpunt en de gewenste leverdatum. Klik op het rooster. Er verschijnt een kalender met enkele voorgestelde momenten die passen voor dit afhaalpunt (omlijnd). Verschijnt er geen kalender, typ dan de gewenste datum volgens de aangegeven notatiemethode "dd-mm-jjjj". Let hierbij op dat je een datum selecteert waarop een afhaalmoment van toepassing is. Kies je een andere leverdag, wordt jouw box automatisch verplaatst naar de correcte afhaaldag van het gekozen afhaalpunt.
  • Klik op Bevestigen.
  • Controleer of je biobox naar het juiste afhaalmoment en -punt werd verschoven. 

 

Meer info vind je hier.

Hoe kan ik mijn biobox éénmalig of enkele keren annuleren?

Tot 10 kalenderdagen vòòr de geplande levering kan je dit zelf doen via je persoonlijke account door hier in te loggen.

  • Klik op de tegel “Leveringen”. 
  • Ga naar de biobox waar je de wijziging op wil doorvoeren. 
  • Klik op
  • Er verschijnt een pop-up: controleer of de datum klopt en klik op bevestigen
  • Controleer of de juiste biobox geannuleerd werd. 

 

Heb je meer dan één box in je abonnement? Dan dien je onderstaande stappen nogmaals uit te voeren of een van onze andere opties te kiezen. Bij vragen of moeilijkheden, neem contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79

Meer info vind je hier.

    Ik vergiste me bij het aanpassen van een levering. Hoe doe ik een verschuiving, schenking of annulering teniet?

    Dit kan je niet zelf aanpassen in je account. Hiervoor neem je best contact op met onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79, dan helpen wij je verder.

    Bij de box die ik wil verschuiven, schenken of annuleren zie ik geen mogelijkheid om dit te doen. De drie icoontjes staan hier niet.

    Je kan deze levering niet meer verschuiven, schenken of annuleren. Dit kan 2 dingen betekenen:

    • Het is nog minder dan 10 kalenderdagen voor de levering. Het is niet meer mogelijk om je box te verschuiven, schenken of annuleren.
    • Je deed reeds een actie met deze box. Wens je dit alsnog te veranderen? Neem dan contact met ons op via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79, dan helpen wij je verder.

    Kan ik mijn abonnement wijzigen in mijn account?

    Wil je bv. jouw vaste afhaalpunt, type box(en) of afhaalritme wijzigen? Dit kan je niet zelf doen in je account. Neem hiervoor contact met ons op via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79.

    Kan ik mijn abonnement stopzetten in mijn account?

    Neen, dit kan je niet zelf doen. Neem hiervoor contact met ons op via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79.

    De inhoud van je biobox

    Er ontbrak iets in mijn biobox. Wat nu?

    Onze oprechte excuses! Foutjes maken is menselijk, maar we zetten ze dan ook graag recht. Geef ons zeker een seintje via biobox@dewassendemaan.be. Dan zorgen we voor een compensatie voor het ontbrekende product bij één van jouw daaropvolgende bioboxen.

    Een te zachte tomaat of een te rijpe peer... Wat nu?

    Kwaliteit, daar willen we voor staan. Toch kan het eens gebeuren dat er tijdens het maken van al die bioboxen een zachte plek of slap blaadje werd gemist. Dit zetten we uiteraard graag recht. Geef ons zeker een seintje via biobox@dewassendemaan.be. Dan zorgen we voor een compensatie bij één van jouw daaropvolgende bioboxen.

    Worden alle producten geteeld op De Wassende Maan?

    Het grootste deel van de groenten in jouw biobox zijn biodynamische groenten van eigen teelt, kraakvers van ons veld. In sommige maanden, vooral in de winter en het vroege voorjaar, hebben we niet voldoende. Omdat we veel variatie willen garanderen gaan we dan aankloppen bij collega bio(dynamische) boeren. We werken geregeld samen met De Vroente, Philip Vermeulen, Het Blauw Kasteel, Daniël Van de Voorde, EcoVeg, De Drie Wilgen, Koen van Eyckeren, Bio Brugs Ommeland,... en vele andere kleine producenten om onze bioboxen verder aan te vullen. Als we bij deze leveranciers niet voldoende kunnen aankopen, kopen we groenten aan bij de biologische groothandel. 

    Qua fruit telen we op De Wassende Maan enkel aardbeien. Bij collega bioboeren kunnen we terecht voor appelen, peren, rood fruit,... maar voor veel andere fruitsoorten heeft België nu eenmaal niet zo'n geschikt klimaat. We kopen geregeld fruit aan via de biologische groothandel. Daarnaast bestelt Sofie, die de bioboxen voor jou samenstelt, vaak via The Food Hub. Bij hen kunnen we rechtstreeks heerlijke fruitsoorten en noten (mango, avocado, pecannoten, wijnsinaasappelen,...) bestellen bij boerencoöperaties uit Zuid-Europa. Da's echt win-win: zalige smaken mét een sterk en transparant herkomstverhaal.

    Ik krijg mijn groenten niet op. Wat nu?

    Kan je de hoeveelheid groenten even niet meer bolwerken? Dan raden we aan om wat extra porties soep, geblancheerde groenten of spaghettisaus te maken voor in de diepvries. Dat komt geregeld van pas! Of ga eens aan de slag met bokaaltjes vol pickles, chutneys en gefermenteerde groenten. Die zijn ook heel leuk om weg te geven.

    Nog steeds groenten over? Geen nood. Je kan je abonnement eens een weekje pauzeren door je biobox weg te schenken aan vrienden of familie, te doneren aan een goed doel, te verschuiven naar een andere week of te annuleren. Alle info vind je op deze pagina.

    Biodynamisch? Proberen niet alle bedrijven dynamisch te zijn?

    Uiteraard. Ook op De Wassende Maan heerst een springlevende dynamiek. Maar wist je dat "biodynamisch" veel meer is dan gewoon bio en dynamisch? Hier lees je meer over ons biodynamisch bedrijf en het Demeter-keurmerk, waar we fier op zijn.

    Bananen? Die komen toch van ver?

    Voor producten die we niet zelf telen gaan we altijd op zoek naar een zo lokaal mogelijke herkomst. Voor groenten lukt dat doorheen het hele jaar aardig goed. Aan het einde van de winter of aan de start van het voorjaar kan het al eens gebeuren dat we de mosterd toch wat verder van huis moeten gaan halen. Om jouw biobox zo duurzaam als mogelijk te houden, beperken we ons altijd tot Europese teelten die per vrachtwagen tot hier komen. Zo kunnen we jou met de hand op ons hart beloven dat je nooit (nooit!) boontjes uit Kenia in je biobox zal terugvinden.

    Voor fruit is dat echter heel wat moeilijker. In België groeit er niet zo heel veel fruit en al zeker niet in het voorjaar. Daarom gaan we ook hiervoor vaak wat verder aankloppen. We kopen enkel producten die per vrachtwagen of per boot tot hier komen. Vinden we daarenboven ook producten met een fairtrade label (zoals bv. bananen), dan kiezen we daar resoluut voor.

    Vraag jij jou ook soms af wat er nu duurzamer is? In mei Belgische appels eten die al bijna 8 maanden in koelcellen liggen, of verse Argentijnse appels die per boot tot hier kwamen? Je begrijpt: geen enkele discussie over lokale producten is eenduidig. Velen gaan ervan uit dat lokaal altijd ecologischer is, maar zo eenvoudig is het niet. Denk maar aan tomaten uit een verwarmde kas in België tegenover tomaten uit tunnels uit Zuid-Europa. Wij maken elke keer opnieuw heel bewust die afweging en maken hierin telkens een overwogen keuze.

    Aubergines? Groeien die niet in verwarmde serres?

    We proberen groenten uit verwarmde teelten zoveel mogelijk te mijden. In de zomer en het najaar lukt dat goed, aan het einde van de winter en in het voorjaar is dat soms wat moeilijker. Dan sluipt er al eens een "verwarmd" product de bioboxen binnen. Hierbij gaan we op zoek naar bioboeren die warmtekrachtkoppeling of pelletsystemen gebruiken. Bv. bij EcoVeg in het Oost-Vlaamse Assenede worden de serres met restwarmte van een kleine gascentrale opgewarmd. Best wel eco, dus!

    Ik wil een onregelmatigheid melden over mijn biobox. Hoe doe ik dat?

    Doe dit altijd zo snel mogelijk via email (biobox@dewassendemaan.be) of telefonisch (09 386 98 79), en niet via de afhaallijst die in je afhaalpunt ligt. De ingevulde afhaallijsten worden een week later pas teruggebracht naar De Wassende Maan. Bovendien kan het wel eens gebeuren dat papieren in het afhaalpunt verloren geraken, waardoor we de afhaallijst niet meer te zien krijgen. De afhaallijst dient alleen om de afhalingen correct te kunnen opvolgen in het afhaalpunt.

    Waarom een biobox?

    De bioboxen zijn erg belangrijk voor de boerderij. Hoe zit dat in elkaar?

    Omdat je een abonnement hebt kunnen we rekenen op een zekere afzet voor onze groenten. Hierdoor kunnen onze boeren een goede teeltplanning opstellen, de groenten aan eerlijke prijzen verkopen en onnodige groenteoverschotten vermijden. De zekere afzet maakt een grote teeltdiversiteit mogelijk en stelt ons in staat om werkzekerheid te genereren voor alle boeren en werknemers op De Wassende Maan. Dankzij onze bioboxen zijn we immers in staat om ook de boeren een stabiel bediendecontract te geven. Zo kunnen ze zeker zijn van een vast inkomen, vrije weekends, en net zoveel vakantie, recht op ziekteverlof en pensioen als de medewerkers die in de administratie, logistiek of winkel werken. En dat is allesbehalve evident in de landbouwsector!

    Met jouw abonnement geniet je dus niet alleen van het beste van onze velden, je draagt onrechtstreeks ook bij aan een gezonde en stabiele landbouw mét toekomst.

    Is een biobox gezond?

    Een biobox is razend gezond. Het is in de eerste plaats een box vol biologische en/of biodynamische producten. Je blijft dus gespaard van chemische toevoegingen, pesticiden, herbiciden, ggo's en veel meer. Je kan stellen dat de producten uit jouw biobox op dat vlak veel puurder en gezonder zijn.

    Groenten zijn gezond. Dat weet iedereen! Met een biobox zal je heel gemakkelijk meer groenten op je bord krijgen. Wist je dat een gemiddeld gezin in 2015 maar 750 gram groenten per week at? Een biobox helpt je meteen aan een véél gezonder eetpatroon.

    Bovendien zijn de groenten echt kraakvers. Dit kunnen we garanderen omdat ze zonder tussenpersonen en zonder ellenlang transport recht van ons veld op jouw bord terechtkomen. In de praktijk worden bepaalde producten de dag voordien geoogst, de volgende ochtend in jouw biobox gestopt en die namiddag door jou opgehaald in het afhaalpunt. Verser kan echt niet!

    Doorheen het jaar zorgen we gegarandeerd voor een heerlijke variatie en diversiteit in de inhoud, mee met de seizoenen. We beloven je: je eet gevarieerder dan je ooit zou eten. Je ontdekt ook veel nieuwe groenten en fruit. Had je ooit al gehoord van mosterdblad, loganbes, roodlof of romanesco?

    Is een biobox gemakkelijk?

    Je hoeft niet meer na te denken over welke groenten je zal kopen. Wij stellen met veel zorg een lekkere box voor jou samen! Wekelijks word je ondersteund met receptideeën via de nieuwsbrief. Ook op onze groente- en fruitwijzer op de website vind je heel wat tips & tricks.

    Gedaan met etiketten lezen of verschillende winkels afschuimen: wij zorgen voor (h)eerlijke groenten van eigen land én maken bij aankoop van andere producten altijd een duurzame keuze. Zo eet je met een gerust geweten.

    Met een netwerk van meer dan 50 afhaalpunten in regio Gent en Deinze is er altijd een afhaalpunt in jouw buurt. We zorgen voor een lang afhaalmoment, zodat je je biobox kan ophalen wanneer het voor jou het beste past.

    varia

    Kan ik met mijn biobox een goed doel steunen?

    Tijdens jouw vakantie of gewoon eens 'zomaar’… kan je jouw biobox via ons wegschenken aan een goed doel. Hier lees je hoe je dat kan doen. We werken hiervoor samen met goede doelen Foodsavers Gent en Vzw Gezinsvervangend Tehuis Gandae. We schenken hen doorheen het hele jaar groenten ter waarde van de bioboxen die jullie schonken. Pssst, daar laten we het niet bij. We doen er altijd nog een flink schepje bovenop!

    Kan ik ook een biobox cadeau doen?

    Helaas, dat kan momenteel nog niet. Je kan wel een geschenkbon voor onze biowinkel cadeau geven. Alle info daarover vind je hier.

    Abonnement stopzetten

    Zo'n biobox, dat blijkt jammer genoeg niets voor mij. Wat nu?

    In dat geval kan je je abonnement uiteraard stopzetten. Let op, als abonnee kan je je abonnement enkel stopzetten aan het einde van elke maand. Verwittig ons via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.82.14, ten laatste 10 kalenderdagen voor het einde van de maand. Zie ook de Algemene Voorwaarden voor meer info.

    Webshop

    Kan ik mijn biobox aanvullen met meer lekkers van de boerderij?

    Je kan jouw biobox aanvullen met heel wat lekkers van de boerderij: alle groenten die we op dat moment kunnen oogsten van eigen teelt + veel extra soorten die we bestellen bij collegaboeren, veel fruit, aardappelen, ajuinen etc. Je vindt er ook heel wat kruidenierswaren en lokaal lekkers. Hier vind je meer info over het assortiment.

    → naar de webshop

    De webshop is open voor biobox-abonnees van donderdagavond 18u00 tot en met zondagavond 22u00. Log eerst in in je account om de webshop te zien.

    Log je voor de eerste keer in? Maak eerst een wachtwoord aan voor je online account:
    •    Ga naar www.dewassendemaan.be/user/password.
    •    Vul het e-mailadres in dat je gebruikt hebt om je (proef)boxen aan te vragen. 
    •    Klik op Verzenden. 
    •    Volg de instructies in de mail die je vervolgens hebt ontvangen (kijk ook eens in je spam).

    Wanneer is de webshop open?

    De webshop voor biobox-abonnees is steeds open van donderdagavond 18u00 tot en met zondagavond 22u00 en is toegankelijk wanneer je ingelogd bent in je account. Enkel tijdens onze winterstop (=kerstvakantie) is de webshop even gesloten.

    Hoe raak ik op de webshop?

    Dit doe je door je hier in te loggen. Inloggen doe je met het e-mailadres waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Ken je wachtwoord niet of heb je het nog niet ingesteld? Klik dan op “Wachtwoord vergeten?” en volg de instructies.  
    Klik daarna op het icoon van onze webshop.

    Welke internetbrowser gebruik ik best voor de webshop?

    Je gebruikt best Google Chrome. Met Internet Explorer krijg je helaas geen goede weergave.

    Waar kan ik mijn webshopbestellingen raadplegen?

    Webshopbestellingen kan je terugvinden bij de historiek van je leveringen. Dit doe je door je hier in te loggen. Ga daarna naar “Leveringen” en klik op “Historiek”. Je krijgt een volledig overzicht van alle afgelopen leveringen. Als jouw webshopbestelling nog niet is verschenen in dit overzicht ( = nog niet geleverd) kan je in het bevestigingsmailtje in jouw mailbox ook alle details raadplegen.

    Waarom kunnen abonnees die afhalen in Bioshop enkel groenten, fruit en aardappelen bestellen op de webshop?

    Abonnees die afhalen in Bioshop (Gent) kunnen enkel groenten, fruit en aardappelen bestellen via deze webshop. Producten aangeduid met een sterretje (❇) kunnen door deze klanten niet besteld worden. Deze of gelijkaardige producten zijn vaak ook te koop in deze winkel. Om geen concurrentie te vormen met onze depothouders, kan je deze producten niet bestellen via deze afhaalpunten.

    Ben je abonnee in één van deze afhaalpunten en zou je toch graag enkele producten met een sterretje bestellen? Dat kan! Vink een ander afhaalpunt aan bij het afronden van je bestelling. Eén keer een omwegje maken of wat verder fietsen en je hebt je bestelling zo even gemakkelijk in de hand!

    Workshops en activiteiten

    Ik ben onverwacht verhinderd. Wat nu?

    Jammer dat je er niet bij zal kunnen zijn. Laat je ons weten dat je niet zal komen via info@dewassendemaan.be? Bij annulatie kan jouw inschrijvingsgeld niet terugbetaald worden. Je mag natuurlijk een vervanger zoeken die jouw plaats kan overnemen!

    Varia

    Ben je op zoek naar een origineel en duurzaam cadeau?

    Doe je zus of broer, moeder of vader, vriend of vriendin een plezier met een geschenkmand of cadeaubon van De Wassende Maan. Je kan zo'n bon spenderen in onze biowinkel (niet voor bioboxen of webshop). Hier kan je een cadeaubon of geschenkmand bestellen.

    Kan ik een ruimte huren op de boerderij voor mijn activiteit, lezing, cursus, workshop,...?

    Ja, dat kan! Onze mooie zaal met plaats voor ca. 20 personen en/of open professionele keuken kan je huren voor jouw activiteit, lezing, (kook)cursus, (kook)workshop, vergadering,... De leuke locatie op de boerderij krijg je er gratis bovenop! Alle info vind je hier.